Saturday, November 5, 2011

Senjata ampuh untuk meminimakan risiko dan memaksimakan keuntungan pelaburan korang adalah dengan melengkapkan diri dengan

ilmu analisis teknikal

mesti korang pernah biasa lihat graf kenaikan emas kat atas ni,..kan??
Graf kenaikan untuk 5 tahun harga emas dari 2005 hingga 2010

Tapi pernahkah anda perhatikan dan terfikir kenaikan ini berlaku dalam bentuk wave naik dan turun

untuk memaksimakan keuntungan dan mengurangkan risiko kerugian untuk short term
kemahiran meramal bilakah reversal dan mencari entry point terbaik untuk BUY dan SELL
amat penting!!

TEKNIKAL ANALISIS

boleh membantu anda!!

Dibawah adalah petunjuk atau indicator yang biasa saya gunakan dalam membuat projection dan melihat bilakah masa dan harga terbaik untuk BUY dan SELL entry saya

Korang Boleh comparekan sendiri dan bandingkan signal yang dikeluarkan oleh indicator ini dengan graf kenaikan yang berlaku




BOLLINGER BAND
digunakan untuk saya menentukan bilakah breakout akan berlaku


MACD CROSSOVER

Memberi BUY dan SELL signal berdasarkan MACD cross yang berlaku
perhatikan bila crossover berlaku ( bulat kuning ) adalah petunjuk momentum dalam pasaran berubah dan reversal akan berlaku
Comparekan dengan Graf Kenaikan diatas!!

Saya menggunakan setting tersendiri dalam MACD setting
setting ini akan didedahkan dalam buku saya



RSI indicator saya gunakan untuk menentukan kawasan harga mahal ( OVERBOUGHT)
dan harga murah ( OVERSELL )
sama juga..cuba compare dengan GRAF kenaikan diatas


No comments:

Post a Comment